¬≥дд≥л у справх с≥м'њ молод≥ та спорту
–айонний центр соц≥альних служб дл¤ с≥м'њ, д≥тей та молод≥
алендарний план ф≥зкультурно-оздоровчих заход≥в
Ќовоград-¬олинщина:
–айонний центр соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥
ƒиректор Ѕобровська Ћ≥л≥¤ ћихайл≥вна, тел.: 5-25-13, e-mail: liliya1010@mail.ru
ќсновними завданн¤ми центру Ї:
- наданн¤ психолог≥чних, соц≥ально-педагог≥чних, соц≥ально-медичних, соц≥ально-економ≥чних, ≥нформац≥йних ≥ юридичних послуг с≥м’¤м, д≥т¤м та молод≥;
- забезпечуЇ соц≥альне обслуговуванн¤ с≥мей, д≥тей та молод≥ шл¤хом наданн¤ њм соц≥ально-педагог≥чних, психолог≥чних, соц≥ально-медичних, соц≥ально-економ≥чних, юридичних та ≥нформац≥йних послуг.
- зд≥йснюЇ соц≥альне супроводженн¤ прийомних с≥мей, дит¤чих будинк≥в с≥мейного типу, д≥тей, ¤к≥ виховуютьс¤ в с≥м’¤х оп≥кун≥в, п≥клувальник≥в, с≥мей, ¤к≥ опинилис¤ в складних життЇвих обставинах, соц≥альний патронаж молод≥, ¤ка в≥дбуваЇ чи в≥дбула покаранн¤ у форм≥ обмеженн¤ або позбавленн¤ вол≥ на певний строк.
- проводить роботу ≥з запоб≥ганн¤ вчиненню правопорушень та проф≥лактики соц≥ально небезпечних хвороб у дит¤чому та молод≥жному середовищ≥, в тому числ≥ серед груп ризику, подоланн¤ њх насл≥дк≥в, пропагуЇ здоровий спос≥б житт¤;
- забезпечуЇ раннЇ ви¤вленн¤, обл≥к, соц≥альне супроводженн¤ с≥мей, ¤к≥ опинилис¤ в складних життЇвих обставинах, а також веденн¤ в≥дпов≥дного банку даних;
- зд≥йснюЇ заходи, спр¤мован≥ на соц≥альну та психолог≥чну адаптац≥ю д≥тей-сир≥т та д≥тей позбавлених батьк≥вського п≥клуванн¤, з метою п≥дготовки њх до самост≥йного житт¤;
- зд≥йснюЇ соц≥альну роботу, спр¤мовану на запоб≥ганн¤ в≥дмов≥ в≥д новонароджених д≥тей;
- зд≥йснюЇ соц≥ально-психолог≥чну реаб≥л≥тац≥ю д≥тей та молод≥ з функц≥ональними обмеженн¤ми
руглий ст≥л в крим≥нально-виконавч≥й ≥нспекц≥њ
11 червн¤ 2010 р. був проведений круглий ст≥л, орган≥зований Ќовоград-¬олинським м≥ськрайонним п≥дрозд≥лом крим≥нально-виконавчоњ ≥нспекц≥њ в ¤кому вз¤ли участь представники Ќовоград-¬олинського ћ¬ ”ћ¬—, Ќовоград-¬олинського м≥ського центру соц≥альних служб дл¤ с≥мТњ, д≥тей та молод≥ та Ќовоград-¬олинського районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥мТњ, д≥тей та молод≥.
Ќа круглому стол≥ обговорювались питанн¤ щодо проф≥лактики рецедивноњ злочинност≥ серед засуджених до покарань, не повТ¤заних з позбавленн¤м вол≥ та умовно-достроково зв≥льнених ос≥б, ¤к≥ перебувають на обл≥ку в Ќовоград-¬олинському м≥ськрайонному п≥дрозд≥л≥ крим≥нально-виконавчоњ ≥нспекц≥њ.
¬ результат≥ обговоренн¤, учасники круглого столу ухвалили: крим≥нально-виконавч≥й ≥нспекц≥њ при можливост≥ сп≥льно з районним та м≥ським центром соц≥альних служб дл¤ с≥мТњ, д≥тей та молод≥ та при можливост≥ сп≥льно з органами внутр≥шн≥х справ зд≥йснювати перев≥рки за м≥сцем проживанн¤ неповнол≥тн≥х, ¤к≥ перебувають на обл≥ку, з метою зд≥йсненн¤ соц≥ального ≥нспектуванн¤, проведенн¤ розТ¤снювальноњ та проф≥лактичноњ роботи, а також надавати методичну та практичну допомогу прац≥вникам центр≥в соц≥альних служб дл¤ с≥мТњ, д≥тей та молод≥ у зд≥йсненн≥ ними соц≥альноњ роботи з особами даноњ категор≥њ та обм≥нюватис¤ на¤вною ≥нформац≥Їю задл¤ дос¤гненн¤ кращих результат≥в у сп≥впрац≥. –айонному та м≥ському центрам соц≥альних служб дл¤ с≥мТњ, д≥тей та молод≥ актив≥зувати зд≥йсненн¤ психолого-реаб≥л≥тац≥йних заход≥в, спр¤мованих на недопущенн¤ скоЇнн¤ нових злочин≥в, вчиненн¤ правопорушень, порушень громадського пор¤дку.
¬ обговоренн≥ вз¤ли активну участь: прац≥вник м≥жрайонного в≥дд≥лу крим≥нально-виконавчоњ ≥нспекц≥њ кап≥тан внутр≥шньоњ служби Ћ¤дова ќ. ќ., прац≥вники Ќ-¬олинського ћ¬ ”ћ¬— старший лейтенант м≥л≥ц≥њ Ўевчук ≤. ¬., старший лейтенант м≥л≥ц≥њ ¬овченко ќ. ¬., лейтенант м≥л≥ц≥њ Ѕарабащук ќ. ћ., прац≥вник м≥ського центру ———ƒћ ∆еланова ј. √., директор районного центру ———ƒћ Ѕобровська Ћ. ћ. «окрема директор –÷———ƒћ Ѕобровська Ћ.ћ. зазначила, що за 6 м≥с¤ц≥в 2010 року до районного центру ———ƒћ звернулос¤ 16 зв≥льнених ос≥б, з них 1 особа перебувала п≥д соц≥альним супроводом; 59 умовно засуджених ос≥б, з них 13 неповнол≥тн≥х та 46 молодих ос≥б, з них перебували п≥д супроводом 4 особи, з них 2 неповнол≥тн≥х. ¬ ход≥ соц≥ального супроводу надано 32 ≥ндив≥дуальн≥ послуги. « метою проф≥лактики правопорушень та злочинност≥ районним центром ———ƒћ проведено 7 групових заход≥в, ¤кими охоплено 25 ос≥б. ѕ≥д час роботи консультац≥йного пункту при ¬≤ соц≥альними послугами охоплено 56 ос≥б, з них 12 неповнол≥тн≥х.
ћ≥жнародний день захисту д≥тей
1 червн¤ 2010 року з нагоди ћ≥жнародного дн¤ захисту д≥тей дл¤ д≥тей Ќовоград-¬олинщини було проведено св¤то, орган≥зоване районним центром соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ сп≥льно з≥ службою у справах д≥тей, в≥дд≥лом у справах с≥м’њ, молод≥ та спорту, в≥дд≥лом осв≥ти –ƒј.
÷ього року гостей приймала на своњй територ≥њ Ќовороман≥вська с≥льська рада. Ќа св¤то були запрошен≥ д≥ти ≥з с≥л Ќесолонь, —усли, икова та —лобода –оман≥вська. “радиц≥йно воно розпочалос¤ урочистою частиною, в ход≥ ¤коњ д≥тлахи приймали в≥танн¤ в≥д поважних гостей, насолоджувалис¤ п≥сенними ≥ хореограф≥чними номерами. ј особлив≥ овац≥њ у публ≥ки викликали показовий виступ спортсмен≥в-каратист≥в з с. Ќесолонь та спортсмен≥в з гирьового спорту. ожна дитина, ¤ка брала участь у концерт≥ отримала подарунок.
ѕо зак≥нченн≥ урочистоњ частини вс≥ д≥ти були залучен≥ до участ≥ у спортивних змаганн¤х з волейболу, м≥н≥-футболу, гирьового спорту, п≥дт¤гуванн¤. « азартом ≥ задоволенн¤м змагалис¤ м≥ж собою представники команд з с≥л Ќесолонь, —лобода –оман≥вська, —усли, икова. ƒл¤ учн≥в середньоњ ≥ молодшоњ ланки спец≥ал≥стами центру ———ƒћ та ——ƒ проводилис¤ спортивн≥ естафети, конкурс малюнка на асфальт≥ Ђя малюю ”крањнуї, конкурс загадок. ѕереможц≥ нагороджен≥ грамотами, заохочувальними призами та цукерками.
«агалом у св¤ткових заходах вз¤ли участь близько двохсот д≥тей р≥зних категор≥й, а саме: д≥ти з багатод≥тних, оп≥кунських с≥мей, с≥мей, ¤к≥ перебувають у складних життЇвих обставинах, д≥ти з обмеженими ф≥зичними можливост¤ми та учн≥вська молодь
“иждень права
21 травн¤ 2010 року в рамках тижн¤ права Ќовоград-¬олинським районним центром соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ сп≥льно з≥ —лужбою у справах д≥тей та ћ≥ськрайонним управл≥нн¤м юстиц≥њ було проведено заходи спр¤мован≥ на п≥двищенн¤ р≥вн¤ по≥нформованост≥ д≥тей у правов≥й сфер≥.
«окрема начальник ——ƒ Ц Ѕ≥л≥м ¬.ј. пров≥в коротеньку вступну лекц≥ю по правах д≥тей. –озпов≥в про д≥¤льн≥сть служби та ≥нших установ, ¤к≥ сто¤ть на сторож≥ захисту прав д≥тей. “акож в≥н пров≥в ≥ндив≥дуальн≥ бес≥ди з д≥тьми, схильними до правопорушень.
—пец≥ал≥стами центру ———ƒћ проведено трен≥нгове зан¤тт¤ Ђ«наЇмо та реал≥зуЇмо своњ праваї, п≥д час ¤кого д≥ти мали змогу д≥знатис¤ дл¤ себе нове, поглибити набут≥ знанн¤ ≥ закр≥пити њх на практиц≥.
–адуЇ, що д≥ти активно про¤вили себе, ≥з зац≥кавленн¤м ≥ азартом брали участь у трен≥нгу. ¬с≥ залишилис¤ задоволеними. √оловне, щоб д≥ти пам’¤тали: хто знаЇ своњ права, той на 90 % вже може њх захистити. “а варто пам’¤тати, що необх≥дно дотримуватис¤ й обов’¤зк≥в.
V юв≥лейна всеукрањнська благод≥йна акц≥¤ Ђ—ерце до серц¤ї.
¬же п’¤ть рок≥в посп≥ль вс¤ ”крањна проводить благод≥йн≥ акц≥њ Ђ—ерце до серц¤ї.
≤ цей р≥к вин¤тком не став. « 17 по 23 травн¤ 2010 року Ќовоград-¬олинський –÷———ƒћ також проводив благод≥йну акц≥ю Ђ—ерце до серц¤ї, метою ¤коњ Ї зб≥р кошт≥в дл¤ закуп≥вл≥ медичного обладнанн¤ в обласн≥ дит¤ч≥ л≥карн≥ ”крањни. ƒана акц≥¤ була под≥лена на два етапи -† тиждень благод≥йност≥ (17-22 травн¤), прот¤гом ¤кого волонтери –÷———ƒћ збирали грош≥ в навчальних закладах та ≥нших установах, та безпосередньо ф≥нал акц≥њ (23 травн¤), п≥д час ¤кого волонтери виходили на вулицю дл¤ сусп≥льного збору кошт≥в. ѕеред початком акц≥њ кожен волонтер пройшов короткий ≥нструктаж, отримав бейдж-≥дентиф≥катор, ¤кий м≥стив фото, анкетн≥ дан≥ та ун≥кальний номер волонтера та спец≥ально п≥дготовлен≥ скриньки. ¬зам≥н на жертовн≥ грош≥ волонтери давали благод≥йникам червон≥ сердечка-наклейки - символ акц≥њ.
†¬с≥ волонтери дуже в≥дпов≥дально в≥днеслис¤ до поставленого завданн¤, адже вони хот≥ли з≥брати ¤кнайб≥льше грошей, щоб допомоги д≥т¤м з р≥зними вродженими вадами.
ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷———ƒћ††† —ахн≥шина “.¬.
Ђ ур≥нн¤ Ц це Ђзаразнаї хвороба, що передаЇтьс¤ через рекламу ≥ спонсоруванн¤ї †¬ќќ«
31 травн¤ весь св≥т в≥дзначаЇ ƒень боротьби з тютюнопал≥нн¤м. ¬перше в≥н був проголошений ¬сесв≥тньою орган≥зац≥Їю охорони здоров’¤ у 1987 роц≥, саме в той час перед св≥товою сп≥льнотою було поставлене завданн¤ Ц добитис¤, щоб в ’’≤ стол≥тт≥ проблема кур≥нн¤ тютюну зникла. ѕроте на сьогодн≥шн≥й день курц¤ми Ї б≥льше половини всього чолов≥чого населенн¤ планети ≥ близько чверт≥ ж≥ночого; в≥д згубноњ звички - одн≥Їњ з найб≥льш поширен≥ших еп≥дем≥й за всю ≥стор≥ю ≥снуванн¤ людства - никотиноман≥њ, що стоњть в одному р¤ду з алкогол≥змом ≥ наркоман≥Їю щороку помираЇ близько 5,4 м≥льйони людей. ≤ це т≥льки початок.
« метою залученн¤ людей в боротьбу проти кур≥нн¤ та ≥нформуванн¤ сусп≥льства про згубний вплив тютюну на здоров'¤ Ќовоград-¬олинський –÷———ƒћ з 25 по 28 травн¤ проводив р¤д заход≥в: в≥деолектор≥њ ЂЎк≥длив≥ звичкиї, Ђѕроф≥лактика негативних ¤вищї, Ђ¬плив н≥котину на головний мозокї та Ђѕравда про кур≥нн¤ї, соц≥олог≥чн≥ опитуванн¤ Ђ“юнопал≥нн¤ Ц Ђзаї ≥ Ђпротиї, Ђўо ви знаЇте про шк≥длив≥ звички?ї ѕроте найц≥кав≥шим заходом стала проф≥лактична акц≥¤ Ђ—топ н≥котин!!!ї до ¤коњ були залучен≥ волонтери осен≥вськоњ «ќЎ ≤-≤≤≤ ст. ён≥ добровольц≥ на вулиц¤х свого села розповсюджували соц≥альну рекламну продукц≥ю та розпов≥дали односельц¤м про шк≥дливий вплив н≥котину на орган≥зм людини. ¬олонтери дуже св≥домо в≥днеслис¤ до даноњ акц≥њ, адже вони розум≥ють, що на сьогодн≥ дуже важливо, щоб до захисту нашого майбутнього в≥д насл≥дк≥в тютюнопал≥нн¤ долучалос¤ ¤комога б≥льше орган≥зац≥й та громад¤н сусп≥льства, адже саме такий шл¤х може допомогти зменшити поширен≥сть вживанн¤ сигарет не т≥льки серед д≥тей та молод≥, але й серед всього населенн¤ ”крањни.
ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷———ƒћ†††† —ахн≥шина “.¬.
¬сесв≥тн≥й день пам’¤т≥ людей, ¤к≥ померли в≥д —Ќ≤ƒу.
ўороку у третю нед≥лю травн¤ весь св≥т вшановуЇ пам'¤ть людей, ¤к≥ померли в≥д —Ќ≤ƒу.
”перше ¬сесв≥тн≥й ƒень пам’¤т≥ людей, ¤к≥ померли в≥д —Ќ≤ƒу, був в≥дзначений у 1983 роц≥ в американському м≥ст≥ —ан-‘ранциско. ќрган≥заторами акц≥њ були люди, ¤ких особисто торкнулас¤ еп≥дем≥¤. « того часу м≥льйони людей по всьому св≥ту в≥дзначають цей день, згадуючи тих, ¤к≥ померли в≥д —Ќ≤ƒу.—ьогодн≥ вже б≥льш≥сть людей в крањн≥ знають, що таке ¬≤Ћ/—Ќ≤ƒ. «нають, що сп≥лкуванн¤ з ¬≤Ћ-позитивними особами не несе жодноњ загрози дл¤ њхнього житт¤. Ћюди знають, що ¬≤Ћ не передаЇтьс¤ при поц≥лунках, рукостисканн≥ чи п≥д час належно проведених медичних процедур. ”с≥ це знають, але кожного дн¤ ми чуЇмо скарги з приводу того, що ¬≤Ћ-позитивних людей не хочуть приймати л≥кар≥, ¬≤Ћ-позитивних д≥тей цькують в дит¤чих садках ≥ таких випадк≥в безл≥ч по вс≥й крањн≥.¬раховуючи значим≥сть ц≥Їњ дати Ќовоград-¬олинський районний центр соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ пров≥в р¤д заход≥в з метою приверненн¤ уваги широких к≥л громадськост≥ до проблем поширенн¤ ¬≤Ћ/—Ќ≤ƒу, формуванн¤ толерантного ставленн¤ до людей, що живуть з ¬≤Ћ-≥нфекц≥Їю. Ѕули проведен≥ в≥деолектор≥њ Ђ–еальне житт¤ї та Ђѕравда про ¬≤Ћї, круглий ст≥л Ђѕроф≥лактика ¬≤Ћ/—Ќ≤ƒу в с≥льськ≥й м≥сцевост≥ї,† надавалис¤ ≥ндив≥дуальн≥ та групов≥ психолог≥чн≥, соц≥ально-педагог≥чн≥, медико-соц≥альн≥ послуги д≥т¤м, п≥дл≥ткам та молод≥ щодо первинноњ та вторинноњ проф≥лактики ¬≤Ћ/—Ќ≤ƒу, наркоман≥њ за участю соц≥альних партнер≥в.¬с≥ ц≥ заходи були проведен≥ дл¤ того, щоб нагадати нашому сусп≥льству, що кожна людина, ¤ка померла в≥д —Ќ≤ƒу мала ≥м’¤, прожила своЇ неповторне житт¤, була ун≥кальною особист≥стю. «гадуючи цих людей, ми не т≥льки вшановуЇмо њх пам’¤ть, ми нагадуЇмо люд¤м† про ц≥нн≥сть житт¤, необх≥дн≥сть турботи про своЇ здоров’¤, привертаЇмо увагу до проблем ¬≤Ћ-позитивних людей, ¤к≥ потребують нашоњ п≥дтримки ≥ розум≥нн¤.
ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷———ƒћ†† —ахн≥шина “.¬.
Ђ™ƒЌј…ћќ—я, ЌјЎј ƒ–”∆Ќј –ќƒ»Ќќ!ї
ѕ≥д таким гаслом в≥дбувс¤ районний зах≥д з нагоди ћ≥жнародного дн¤ с≥м’њ, ¤кий традиц≥йно щороку проводитьс¤ у населених пунктах Ќовоград-¬олинщини за спри¤нн¤ районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ та в≥дд≥лу у справах с≥м’њ, молод≥ та спорту –ƒј.
” цьому роц≥ зах≥д проходив у сел≥ ќрепи. —≥льський будинок культури гостинно прийн¤в у своњх ст≥нах гостей. ƒо участ≥ у св¤т≥ запрошувалис¤ ц≥л≥ родини. ” концертно-в≥тальн≥й програм≥ гармон≥йно спл≥талис¤ п≥сенн≥, хореограф≥чн≥ та поетичн≥ номери. ƒл¤ своњх мам д≥ти не жалкували творчого запалу: вони то† викликали посм≥шку виконанн¤м веселого танцю, то заставл¤ли плакати п≥д сумн≥ п≥сн≥ про маму. оментар≥ були зайв≥ Ц у вс≥х на очах з’¤вл¤лис¤ сльози. « в≥тальним словом до родин звернулас¤ директор районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ Ѕобровська Ћ≥л≥¤ ћихайл≥вна, в≥дзначивши важливу роль с≥мейного вихованн¤ в сучасному сусп≥льств≥ та необх≥дност≥ розвивати так≥ с≥мейн≥ форми вихованн¤ д≥тей-сир≥т та д≥тей, позбавлених батьк≥вського п≥клуванн¤, ¤к: дит¤ч≥ будинки с≥мейного типу та прийомн≥ с≥м’њ. ѕерейн¤в естафету в≥тального слова начальник в≥дд≥лу у справах с≥м’њ, молод≥ та спорту –ƒј Ѕармак ќлекс≥й ¬алентинович. ¬≥н коротко розпов≥в про п≥льги дл¤ багатод≥тних родин та под¤кував присутн≥м батькам за г≥дне вихованн¤ нащадк≥в.“радиц≥йно заздалег≥дь було оголошено конкурси, п≥дсумки ¤ких п≥дбито на св¤т≥. «окрема визначено переможц≥в конкурс≥в на краще с≥мейне фото, кращий тв≥р та малюнок на тему Ђћо¤ с≥м’¤ї. ѓх нагороджено грамотами та призами. —в¤ткову атмосферу доповнювали виставка вишивок та† представлених на конкурси роб≥т.†Ѕагатод≥тних с≥мей та с≥мей з≥ зразковим вихованн¤м д≥тей також в≥дзначили подарунками, ¤к≥ були придбан≥ за спри¤нн¤ в≥дд≥лу у справах с≥м’њ, молод≥ та спорту –ƒј та вручено под¤ки за духовний ≥ нац≥ональний розвиток украњнськоњ родини, турботу про збереженн¤ с≥мейних традиц≥й та ц≥нностей, г≥дне вихованн¤ д≥тей та зразковий приклад дл¤ насл≥дуванн¤ ≥ншим родинам.јдм≥н≥страц≥¤ школи також в≥дзначила под¤ками де¤к≥ с≥м’њ, коротко зупинившись на заслугах кожноњ з них. ѕ≥дсумував св¤ткове д≥йство своњм в≥тальним словом с≥льський голова «авальнюк јнатол≥й ¬асильович. ¬≥н також вручив одн≥й ≥з с≥мей подарунок в≥д с≥льськоњ ради. ƒ≥ти дарували батькам кв≥ти ≥ море позитивних емоц≥й.ѕрацюючи ≥з с≥м’¤ми, ми, спец≥ал≥сти районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥, ¤к н≥хто знаЇмо, що с≥м’њ бувають р≥зн≥. “ому в це св¤то в≥тати зразков≥ родини нам вдв≥ч≥ приЇмно. јдже своњм позитивним прикладом вони теж певною м≥рою допомагають нам зд≥йснювати свою роботу.∆оден ≥з присутн≥х на св¤т≥ не залишивс¤ без ¤скравих вражень. ÷е було справжнЇ св¤то дл¤ душ≥ ≥ серц¤ Ц св¤то с≥м’њ. ÷≥нуйте њњ. Ўануйте њњ. Ѕез нењ ми н≥що.
†ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷ ———ƒћ
ёл≥¤ —авицька
ƒень матер≥
” другу нед≥лю травн¤ людство в≥дзначаЇ ƒень матер≥. ¬же традиц≥йно Ќовоград-¬олинський районний центр соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ в≥таЇ прийомних матер≥в та матер≥в-виховател≥в з цим св¤том.† Ќе оминув њх своЇю увагою новопризначений голова райдержадм≥н≥страц≥њ Ћеон≥д ћиколайович ћартинюк, в≥д ¤кого кожна отримала в≥тальну лист≥вку з под¤кою за њх нелегку працю та найкращими побажанн¤ми, зокрема г≥дного продовженн¤ у найдорожчому, що в них Ї Ц у д≥т¤х.
ƒ≥ти-вихованц≥ дит¤чих будинк≥в с≥мейного типу в≥тали своњх матер≥в-виховател≥в в≥ршованими словами, ¤к≥ вони заздалег≥дь приготували з нагоди св¤та. ƒ≥ти з ƒЅ—“ овчан “ет¤ни ¬асил≥вни в≥дзначилис¤ великою к≥льк≥стю п≥сень у своЇму в≥танн≥ мам≥. ¬ихованц≥ аратаЇвоњ Ќатал≥њ ћихайл≥вни приготували дл¤ нењ багато подарунк≥в, зроблених власними руками: апл≥кац≥њ, вироби з пластил≥ну та паперу. ћихальчук јллу ¬олодимир≥вну д≥ти порадували танцем та п≥сенькою у виконанн≥ наймолодшенького вихованц¤. ј також провели розважальну в≥кторину, х≥д ¤коњ визначав хто краще знаЇ матусю (в≥д кольору очей до дати народженн¤).¬≥д районного центру ———ƒћ мами-виховател≥ отримали подарунки, под¤ку за пл≥дну сп≥впрацю, щир≥ в≥танн¤. “а найкращими дл¤ них, мабуть, на завжди залишитьс¤ увага ≥ вд¤чн≥сть д≥тей, в ¤ких вони вкладають ст≥льки сили, енерг≥њ, часуЕ
ўе раз «≤ —¬я“ќћ ¬ј— ЎјЌќ¬Ќ≤ ћј“≈–≤ !!!
« св¤том ¬ас дорог≥ ветерани!
26 кв≥тн¤ 2010 року з метою п≥дготовки до урочистого св¤ткуванн¤ 65-оњ р≥чниц≥ ѕеремоги у ¬елик≥й ¬≥тчизн¤н≥й в≥йн≥ в ∆итомирськ≥й област≥, з метою вшануванн¤ подвигу народу в боротьб≥ за свободу та незалежн≥сть ¬≥тчизни, збереженн¤ ≥сторичноњ пам’¤т≥, нац≥онально-патр≥отичного вихованн¤ молод≥, спри¤нн¤ вихованню у молодого покол≥нн¤ почутт¤ патр≥отизму була започаткована волонтерська акц≥¤ Ђ¬клон≥мос¤ великим тим рокамї. ƒана естафета передавалас¤ в≥д одного м≥ста/району ∆итомирськоњ област≥ до ≥ншого. Ќаше м≥сто та район вин¤тком не стали. 29 кв≥тн¤ 2010 року Ќовоград-¬олинський м≥ський центр соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ передав цю ≈стафету районному центру.
†”часниками ≈стафети стали волонтери з числа учн≥вськоњ та студентськоњ молод≥ Ќовоград-¬олинського районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥. ён≥ добровольц≥ проводили р≥зн≥ заходи: допомагали ветеранам ¬еликоњ ¬≥тчизн¤ноњ в≥йни, вдовам загиблих, колишн≥м в’¤зн¤м концтабор≥в; впор¤дковували могили Ќев≥домих солдат≥в, пам’¤тн≥ знаки та обел≥ски; в≥дв≥дували музењ бойовоњ слави та музейн≥ к≥мнати в селах ярунь, ‘едор≥вна, „ервона ¬ол¤, смт. √ородниц¤; орган≥зовували зустр≥ч≥ з ветеранами ¬еликоњ ¬≥тчизн¤ноњ в≥йни.
Ќаступним пунктом призначенн¤ стало смт. ™м≥льчине, куди 30 кв≥тн¤ вирушили представники Ќовоград-¬олинського районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥.† ¬ ход≥ ц≥Їњ зустр≥ч≥ представники Ќовоград-¬олинського –÷———ƒћ обм≥н¤лис¤ досв≥дом† та передали фотозв≥т волонтерських загон≥в, ¤кий Ї доказом сумл≥нно проведеноњ роботи волонтерськими загонами своњм колегам з ™м≥льчинського –÷———ƒћ.
ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷———ƒћ††††† —ахн≥шина “.¬.
—оц≥альна ≥стор≥¤
Ћес¤ з ћихайлом проживають у громад¤нському шлюб≥. ћають дитину Ц ¬алентина, 2009 р.н. Ћес¤ схильна до легковажного способу житт¤ (зловживанн¤ алкоголем, входженн¤ у недовготривал≥ зв’¤зки з ≥ншими чолов≥ками). ѕроте про дитину завжди дбала, забезпечувала њњ потреби в од¤з≥, харчуванн≥, охорон≥ здоров’¤. „олов≥к спок≥йний, спиртними напо¤ми не зловживаЇ. “имчасово не працюЇ.
–ан≥ше Ћес¤ з дитиною њздила часто до своЇњ матер≥ в сус≥дн≥й район. ѕ≥сл¤ черговоњ сварки м≥ж подружж¤м, вона мала нам≥р знову з дитиною поњхати до матер≥. ѕроте чолов≥к заборонив њй брати з собою сина, мотивуючи заборону складними погодними умовами на дорогах. “аким чином ж≥нка поњхала сама. “им часом дитина захвор≥ла на бронх≥т ≥ потрапила у дит¤че в≥дд≥ленн¤ м≥ськрай “ћќ, де њњ л≥куванн¤м займавс¤ батько, дбав про дитину, прид≥л¤в њй належну увагу. ѕроте був не надто самост≥йним у вир≥шенн≥ проблем л≥куванн¤ тощо. Ћ≥кар≥, занепокоњвшись ситуац≥Їю, що склалас¤, пов≥домили про це службу у справах д≥тей та центр ———ƒћ.
ѕ≥сл¤ детальн≥шого вивченн¤ ситуац≥њ з’¤сувалос¤, що дитина дос≥ не зареЇстрована, оск≥льки у його матер≥ в≥дсутн≥й паспорт. ¬≥дтак ≥ соц≥альн≥ виплати не виплачувалис¤. —ама Ћес¤ Ї уродженкою ≥ншого району, де ≥ прописана. “ому паспорт необх≥дно оформити за м≥сцем прописки.
—≥м’ю в≥дв≥дали спец≥ал≥сти районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥, посп≥лкувалис¤ ≥з членами с≥м’њ, сус≥дами, прац≥вниками с≥льськоњ ради, медичними прац≥вниками ‘јѕу.
ѕ≥сл¤ зд≥йсненн¤ соц≥ального ≥нспектуванн¤ матер≥али про стан с≥м’њ, ¤ка опинилас¤ у складних життЇвих обставинах, було розгл¤нуто на зас≥данн≥ дорадчого органу, на ¤кому було сплановано подальшу роботу з с≥м’Їю вс≥х необх≥дних орган≥зац≥й Ц соц≥альних партнер≥в районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ (м≥ськрай “ћќ, служба у справах д≥тей, управл≥нн¤ прац≥ та соц≥ального захисту населенн¤, с≥льська рада, Ѕаран≥вський –÷ ———ƒћ).
–≥шенн¤м дорадчого органу с≥м’ю було вз¤то п≥д соц≥альний супров≥д з метою спри¤нн¤ у реЇстрац≥њ дитини, оформленн¤ соц≥альних виплат, л≥куванн¤ дитини, поверненн¤ матер≥ в с≥м’ю, налагодженн¤ з Ѕаран≥вським центром соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ за м≥сцем реЇстрац≥њ Ћес≥ з метою отриманн¤ паспорта.
“аким чином, розпочавс¤ соц≥альний супров≥д с≥м’њ. ¬ ход≥ ¤кого зд≥йснювалис¤ заходи спр¤мован≥ на поверненн¤ матер≥ в с≥м’ю, п≥двищенн¤ њњ виховного потенц≥алу, налагодженн¤ внутр≥шньос≥мейних стосунк≥в, п≥двищенн¤ соц≥альноњ активност≥ батька з метою реЇстрац≥њ дитини ≥ визнанн¤ свого батьк≥вства в≥дпов≥дно до закону. ѕроводилась також посередницька д≥¤льн≥сть з л≥карнею з метою контролю за станом здоров’¤ дитини.
ƒек≥лька м≥с¤ц≥в наполегливоњ прац≥ з даною с≥м’Їю, наданн¤ њй комплексу соц≥альних послуг, допомогло с≥м’њ вийти ≥з складноњ життЇвоњ ситуац≥њ.
Ќа сьогодн≥шн≥й день внутр≥шньос≥мейн≥ стосунки дещо налагодились. Ћес¤ повернулас¤ в с≥м’ю ≥ займаЇтьс¤ вихованн¤м сина. ¬ результат≥ сп≥впрац≥ з районним центром ———ƒћ за м≥сцем реЇстрац≥њ Ћес≥ оформлено њй паспорт. —п≥льно з≥ службою у справах д≥тей надано допомогу у реЇстрац≥њ дитини, визнано батьк≥вство ћихайла.
—тан здоров’¤ дитини Ц задов≥льний, вона знаходитьс¤ п≥д пост≥йним контролем д≥льничного л≥кар¤.
Ќа даний момент продовжуЇтьс¤ зд≥йсненн¤ соц≥ального супроводу с≥м’њ з метою пол≥пшенн¤ њњ психолог≥чного м≥крокл≥мату, спри¤нн¤ працевлаштуванню ћихайла. —ам ћихайло зац≥кавлений у вир≥шенн≥ проблем. ¬же маЇ к≥лька вар≥ант≥в щодо потенц≥йних роботодавц≥в. ÷≥лком ймов≥рно, що с≥м’ю незабаром буде зн¤то з соц≥ального супроводу з позитивним результатом.
ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷———ƒћ†† —авицька ё.¬.
јкц≥¤ "≈хо"
†
« 1 березн¤ по 1 кв≥тн¤ Ќовоград-¬олинський районний центр соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ проводив проф≥лактичну акц≥ю Ђ≈’ќї, спр¤мовану на проф≥лактику негативних ¤вищ у дит¤чому та молод≥жному середовищ≥. ѕр≥оритетними категор≥¤ми ос≥б охопленими акц≥Їю були бездогл¤дн≥ д≥ти, д≥ти з багатод≥тних с≥мей, д≥ти з с≥мей, ¤к≥ опинилис¤ в складних життЇвих обставинах,† молодь та неповнол≥тн≥, засуджен≥ до покарань не пов’¤заних з позбавленн¤м вол≥. ѕ≥д час проведенн¤ заход≥в були використан≥ так≥ форми ≥† методи роботи ¤к: лекц≥йно-трен≥нгов≥ та трен≥нгов≥ зан¤тт¤, в≥деолектор≥њ, ≥ндив≥дуальне консультуванн¤, бес≥ди, анкетуванн¤ та соц≥альн≥ ≥нспектуванн¤. ƒл¤ неповнол≥тн≥х, засуджених до покарань не пов’¤заних з позбавленн¤м вол≥ була орган≥зована екскурс≥¤ до ≥зол¤тора тимчасового триманн¤. «агалом в ход≥ проведенн¤ проф≥лактичноњ акц≥њ Ђ≈’ќї було проведено 29 заход≥в та надано 403 ≥ндив≥дуальн≥ послуги.
ƒо проведенн¤ акц≥њ були залучен≥ волонтери та соц≥альн≥ партнери –÷———ƒћ. –озповсюджена соц≥альна реклама волонтерами центру: буклети Ђ«’¤суй правду про наркотикиї, Ђ“и думаЇш це круто???ї, Ђ√≥рка правда про наркотикиї, Ђ—Ќ≤ƒ. як в≥д цього захиститис¤?ї, лист≥вки Ђ∆итт¤ одне. ÷≥нуй йогої, Ђѕут≥вник здоров’¤ї, плакати Ђ∆иви! Ќаркотикам Ц Ќ≤! Ќе згуби своЇ житт¤!ї, Ђ∆иви! «ахисти своњх д≥тей в≥д ¬≤Ћ/—Ќ≤ƒї. –обота проф≥лактичноњ акц≥њ Д≈’ќ” висв≥тлена через засоби масовоњ ≥нформац≥њ: Ђ«елений зм≥йї (Ќовоград-¬олинськ≥ новини є 10 в≥д 11.03.10р.), ЂЌаркоман≥¤ - ворог майбутн≥х покол≥ньї (Ќовоград-¬олинськ≥ новини є 11 в≥д 18.03.10р.), Ђ ур≥нн¤ Ц звичка, огидна дл¤ зору, нестерпна дл¤ нюху, шк≥длива дл¤ мозку, небезпечна дл¤ легеньї (Ќовоград-¬олинськ≥ новини є 12 в≥д 25.03.10 р.)
ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷———ƒћ††††††† —ахн≥шина “.¬.
—оц≥альна ≥стор≥¤
–обочий день в центр≥ розпочинавс¤ ¤к завжди: кожен спец≥ал≥ст був зайн¤тий своЇю роботою. ≤ ось пролунав дзв≥нок Ц це дзвонила головний л≥кар дит¤чого в≥дд≥ленн¤ м≥ськрай “ћќ, стурбованим голосом вона пов≥домила, що неповнол≥тн¤ “ет¤на, учениц¤ 9 класу намагалас¤ скоњти суњцид. —пец≥ал≥сти центру в≥дразу в≥дреагували на дзв≥нок ≥ в≥дв≥дали неповнол≥тню в л≥карн≥. ѕ≥д час ≥ндив≥дуальноњ бес≥ди з дитиною з’¤сували, що причиною такоњ повед≥нки стала емоц≥йно негативна атмосфера, ¤ка панувала в с≥м’њ.
ѕ≥д час сп≥лкуванн¤ з с≥м’Їю було з’¤совано, що “ет¤на та њњ батько ¬≥ктор ¬олодимирович Ї громад¤нами –ос≥њ. ћати д≥вчинки покинула с≥м’ю, ≥ батьков≥ довелос¤ самотужки виховувати “ет¤ну. ” 2006 роц≥ с≥м’¤ отримала листа в≥д бабус≥, ¤ка благала сина повернутис¤ в ”крањну ≥ жити разом з нею, оск≥льки старенька мала проблеми з≥ здоров’¤м. ѕ≥сл¤ довгих роздум≥в ¬≥ктор ¬олодимирович разом з дочкою вир≥шили перењхати до ”крањни. ¬они оселилис¤ в будинку бабус≥ ≥ н≥бито в них почалос¤ Ђщасливе житт¤ї. ѕроте д≥вчинка н≥¤к не могла знайти сп≥льноњ мови з≥ старенькою, ≥ ось тут почалис¤ справжн≥ проблеми. атерина арп≥вна весь час ч≥пл¤лас¤ до онуки через будь-¤к≥ др≥бниц≥, кричала, а ≥нколи ≥ застосовувала ф≥зичне насилл¤ (била дитину вс≥м, що попадало п≥д руку). Ѕатько багато працював ≥ прид≥л¤в мало уваги навчанню ≥ вихованню дочки, вислуховуючи пост≥йн≥ нар≥канн¤ в≥д матер≥ на онуку почав Ђзагл¤дати в чаркуї. —аме така ситуац≥¤ ≥ вплинула на психолог≥чний стан д≥вчинки. “ет¤на прогулювала школу, т≥кала з дому ≥ не з’¤вл¤лас¤ по к≥лька дн≥в. «≥ школи, в≥д вчител≥в, почали надходити скарги на невр≥вноважен≥сть д≥вчинки, п≥двищену агресивн≥сть та низьку усп≥шн≥сть. ÷е ≥ стало останньою краплиною, ≥ саме тод≥ д≥вчинка наважилас¤ на самогубство.—п≥льно† ≥з зав≥дувачем сектору оп≥ки та п≥клуванн¤ ——ƒ, психологом в≥дд≥лу осв≥ти –ƒј було зд≥йснено соц≥альне ≥нспектуванн¤ с≥м’њ з метою з’¤суванн¤ умов проживанн¤ та ситуац≥њ, що спричинила складн≥ життЇв≥ обставини. ѕ≥д час соц≥ального ≥нспектуванн¤ з бабусею д≥вчинки та њњ д¤дьком було проведено ≥ндив≥дуальн≥ бес≥ди про пол≥пшенн¤ психолог≥чноњ атмосфери в с≥м’њ. « батьком “ет¤ни була проведена ≥ндив≥дуальна бес≥да про можлив≥сть влаштуванн¤ дитини в дит¤чий державний заклад, на що в≥н в≥дпов≥в: ЂЌу, ¤к це при живому батьков≥ дитина буде в ≥нтернат≥?!ї ¬раховуючи бажанн¤ дитини залишитис¤ з батьком та виховуватис¤ в с≥м’њ, д≥вчинку не було влаштовано в державний заклад.«а результатами соц≥ального ≥нспектуванн¤, в≥дпов≥дно р≥шенн¤ дорадчого органу та наказу –÷———ƒћ с≥м’ю ¬≥ктора ¬олодимировича було вз¤то п≥д соц≥альний супров≥д.† ѕ≥д час соц≥ального супроводу з дитиною була проведена ≥ндив≥дуальна психод≥агностична робота, спр¤мована на досл≥дженн¤ особистост≥, внутр≥с≥мейних стосунк≥в, суњцидальних нам≥р≥в та р≥вн¤ про¤ву агрес≥њ. «а результатами ≥ндив≥дуальноњ роботи з д≥вчинкою була проведена корекц≥йно-в≥дновлювальна робота. Ќеодноразово спец≥ал≥сти центру працювали ≥ з батьком д≥вчинки: проводили ≥ндив≥дуальн≥ бес≥ди щодо шк≥дливого впливу алкоголю на орган≥зм людини, щодо пол≥пшенн¤ психоемоц≥йноњ атмосфери в с≥м’њ та належного вихованн¤ дочки. ѕроведена робота позитивно вплинула на ¬≥ктора ¬олодимировича: в≥н покинув пи¤чити, почав б≥льше уваги прид≥л¤ти навчанню ≥ вихованню дочки. ѕознайомивс¤ з ж≥нкою, атериною ≤ван≥вною, ≥ перењхав до нењ разом з дочкою. Ќова дружина в≥дразу знайшла сп≥льну мову з “ет¤ною ≥ зам≥нила њй мат≥р, ¤коњ† д≥вчинц≥ так не вистачало. “ет¤на почала стаб≥льно в≥дв≥дувати школу, краще навчатис¤, в нењ стаб≥л≥зувавс¤ психоемоц≥йний стан, вона нав≥ть обрала дл¤ себе майбутню профес≥ю Ц кондитер.
ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷———ƒћ —ахн≥шина “.¬.
ќхорона дитинства прирогатива людства!
19 березн¤ на баз≥ районного методичного центру в≥дбулос¤ зас≥данн¤ круглого столу Ђ–обота заклад≥в осв≥ти району по забезпеченню виконанн¤ «акону ”крањни Ђѕро охорону дитинстваї.
¬ робот≥ зас≥данн¤ вз¤ли участь зав≥дувачка сектором з питань соц≥ального захисту, оп≥ки ≥ п≥клуванн¤ служби у справах д≥тей √ромова Ћ.¬., директор районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥мТњ, д≥тей та молод≥ Ѕобровська Ћ.ћ., начальник в≥дд≥лу у справах с≥мТњ, молод≥ та спорту Ѕармак ќ.¬., кер≥вник психолог≥чноњ служби якубович ќ.¬., методист –ћ÷ ћащенко Ќ.≤., громадськ≥ ≥нспектори з охорони дитинства загальноосв≥тн≥х шк≥л.
ћащенко Ќ.≤. було проанал≥зовано стан роботи заклад≥в осв≥ти з питань реал≥зац≥њ нормативно-правових акт≥в соц≥ального захисту д≥тей. ƒосв≥дом роботи по орган≥зац≥њ роботи з охорони дитинства у школ≥ под≥лилас¤ ќс≥нська Ћ.¬., громадський ≥нспектор ‘едор≥вськоњ «ќЎ ≤-≤≤≤ ступен≥в.
√ромова Ћ.¬. розпов≥ла про правовий статус дитини-сироти та дитини, позбавленоњ батьк≥вського п≥клуванн¤, надала методичн≥ рекомендац≥њ по п≥дготовц≥ зв≥т≥в на вихованц≥в дит¤чих будинк≥в с≥мейного типу та прийомних с≥мей.
Ѕобровська Ћ.ћ. розпов≥ла про орган≥зац≥ю ≥ зм≥ст роботи з с≥мТ¤ми, що опинилис¤ у складних життЇвих обставинах, про сп≥впрацю районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥мТњ, д≥тей та молод≥ ≥ загальноосв≥тн≥х шк≥л, продемонструвала фотограф≥њ, ¤к≥ були отриман≥ п≥д час рейд≥в.
Ѕармак ќ.¬. познайомив учасник≥в з основними положенн¤ми «акону ”крањни Ђѕро оздоровленн¤ ≥ в≥дпочинок д≥тейї ≥ нам≥тив з учасниками круглого столу перш≥й крок дл¤ проведенн¤ ¤к≥сного оздоровленн¤ ул≥тку 2010 Ц створенн¤ банку даних д≥тей, ¤к≥ мають бути охоплен≥ р≥зними видами в≥дпочинку та оздоровленн¤.
овальова ј.Ѕ., соц≥альний педагог √ородницькоњ «ќЎ ≤-≤≤≤ ступен≥в, розкрила де¤к≥ аспекти роботи в умовах с≥льськоњ школи.
ер≥вник психолог≥чноњ служби якубович ќ.¬. розкрила психолог≥чн≥ аспекти роботи з д≥тьми, що постраждали в≥д домашнього насильства. ¬она вказала на необх≥дн≥сть раннього ви¤вленн¤ таких д≥тей прац≥вниками школи та вчасного пов≥домленн¤ про ≥снуванн¤ под≥бних випадк≥в прац≥вник≥в психолог≥чноњ служби Ц практичних психолог≥в та соц≥альних педагог≥в загальноосв≥тн≥х заклад≥в району. “акож, у представлен≥й презентац≥њ ќльга якубович розТ¤снила за ¤кими ознаками можна ви¤вити дитину, ¤ка потерпаЇ в≥д домашнього насильства та ¤к надати першу психолог≥чну допомогу у таких випадках.
¬с≥м учасникам круглого столу було надано рекомендац≥йн≥ матер≥али по орган≥зац≥њ роботи з охорони дитинства в школах.
¬сесв≥тн≥й день здоров"¤
9 кв≥тн¤ 2010 року на баз≥ Ќатал≥вського «Ќ¬ќ Ђ«Ќ«-ƒЌ«ї був проведений зах≥д, присв¤чений ¬сесв≥тньому† дню здоров’¤, мета ¤кого актуал≥зац≥¤ в≥дчутт¤ важливост≥ здоров’¤ та в≥дпов≥дального ставленн¤ до нього; розкритт¤ творчих зд≥бностей д≥тей та закр≥пленн¤ набутих знань. —оц≥альна категор≥¤, на ¤ку був розрахований зах≥д - д≥ти з с≥мей, ¤к≥ опинилис¤ в складних життЇвих обставинах, д≥ти з багатод≥тних с≥мей, д≥ти, позбавлен≥ батьк≥вського п≥клуванн¤, д≥ти з проблемами вживанн¤ психоактивних речовин, молодь з проблемами вживанн¤ психоактивних речовин, батьки, волонтери.
¬ рамках даного заходу був проведений конкурс малюнк≥в та плакат≥в Ђ«доров’¤ очима д≥тейїта в≥кторина Ђўо? ƒе? оли?ї. ¬ ход≥ ц≥Їњ в≥кторини змагалис¤ 3 команди з с. ѕилипович≥, с. „иж≥вка та с. Ќатал≥вка. ѕерше м≥сце д≥сталос¤ команд≥ з с. „иж≥вка, друге Ц с. Ќатал≥вка, третЇ Ц с. ѕилипович≥.
¬с≥ учасники були нагороджен≥ призами, ¤к≥ вручали директор Ќовоград-¬олинського районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ Ѕобровська Ћ.ћ. та начальник в≥дд≥лу у справах с≥м"њ, молод≥ та спорту –ƒј Ѕармак ќ.¬.
†ƒ≥т¤м та батькам зах≥д дуже† сподобавс¤, адже не щодн¤ дл¤ таких категор≥й с≥мей влаштовують справжнЇ св¤то.
ѕров≥дний спец≥ал≥ст –÷———ƒћ†††† ††—ахн≥шина “.¬.
ƒень захисту д≥тей
„и знаЇте ви, де на карт≥ знаходитьс¤ крањна ƒитинства? Ђўось таке чули...ї - задумаЇтесь ви. ј ¤ в≥дпов≥м: ц¤ крањна займаЇ всю планету, адже в н≥й живуть д≥ти! ¬же традиц≥йно, у Ќовоград-¬олинському район≥ з нагоди ћ≥жнародного дн¤ захисту д≥тей провод¤тьс¤ св¤тков≥ заходи. —в¤то проходило на баз≥ олод¤нськоњ «ќЎ ≤-≤≤≤ ступен≥в ≥з залученн¤м делегац≥й з ¬еликогорбаш≥вськоњ «ќЎ ≤-≤≤ ст., ќреп≥вськоњ «ќЎ ≤-≤≤≤ ст., Ќесолоньськоњ «ќЎ ≤-≤≤≤ ст. та —усл≥вськоњ «ќЎ ≤-≤≤≤ ст.—в¤то було р≥зносторонн≥м: у чомусь творчим, у чомусь розважальним, спортивним ≥, нав≥ть, дещо ≥нтелектуальним. ≤ це не дарма, адже д≥ти ус≥ р≥зн≥, а в≥дтак, й ≥нтереси у них Ц р≥зн≥.
ѕроводилис¤ спортивн≥ змаганн¤ з м≥н≥-футболу, волейболу, гирьового спорту. ¬≥дзначилис¤ команди олод¤нськоњ «ќЎ за ≤ м≥сце з волейболу,† команда ¬еликогорбаш≥вськоњ школи за ≤ м≥сце з м≥н≥-футболу, а† також юнак≥ ¤к≥ перемогли з гирьового спорту: ящук† ќлександр (с. ќрепи) Ц 56† бал≥в, Ќичипорк† ƒмитро Ц 52† бали, ћорозюк ƒмитро -51 бал.
ƒл¤ меншеньких Ц конкурс загадок ≥ розважальних вправ. ћалюки ≥з захопленн¤м ≥ ц≥кав≥стю в своњх нањвних дит¤чих очен¤тах в≥дгадували загадки, за що отримували по цукерц≥.“ворч≥ особистост≥ залучалис¤ до конкурсу малюнка Ђћи малюЇмо ”крањну!ї. ожен з натхненн¤м ≥ фантаз≥Їю п≥д≥йшов до в≥дображенн¤ теми. ”с≥ учасники отримили подарунки, люб’¤зно надан≥ представниками товариства Ђ„ервоний хрестї, та солодощ≥ в≥д районного центру ———ƒћ.
¬з¤ли участь в ≥нтелектуальн≥й естафет≥.« неаби¤кою ц≥кав≥стю д≥ти проходили ус≥ пункти естафети. « азартом, при цьому, заробл¤ючи соб≥ бали. ≤ тут жоден з учасник≥в не залишивс¤ без подарунка. р≥м того, закр≥пивши своњ знанн¤ з прав д≥тей, захисту еколог≥њ, здорового способу житт¤ тощо. ќрган≥затори св¤та не залишили жодноњ дитини осторонь. ћабуть серед ус≥х асоц≥ац≥й з дитинством у багатьох з нас особливе м≥сце займаЇ морозиво. „асто д≥ти називають його своЇю Ђулюбленою стравоюї. “ому, ми за спри¤нн¤ в≥дд≥лу у справах с≥м’њ, молод≥ та спорту, з нагоди св¤та, вир≥шили пот≥шити д≥тей ц≥Їю Ђстравоюї. ≤ кожен, хто був присутн≥й на заход≥, поласував морозивом.„имало д≥тей покидали св¤то з подарунками у руках, ласощами, грамотами, заслуженими в конкурсах ≥ змаганн¤х. ј дехто - з грошовими нагородами. “а головне, що кожен посм≥хавс¤ ≥ рад≥в. ј це Ц найб≥льша винагорода орган≥заторам св¤та.
ѕров≥дний спец≥ал≥страйонного центру ———ƒћ
—авицька ё.¬.
ѕов≥р у себе...
« метою ви¤вленн¤ творчо обдарованих д≥тей з особливими потребами, спри¤нн¤ њх творчому зростанню районний центр соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ та в≥дд≥л у справах с≥м’њ, молод≥ та спорту прот¤гом березн¤ проводить районний конкурс творчост≥ д≥тей з функц≥ональними обмеженн¤ми «ѕов≥р у себе ≥ в тебе пов≥р¤ть ≥нш≥». ожен учасник може бути представлений не менш ¤к двома художн≥ми роботами в жанрах: декоративно-прикладне, ужиткове, образотворче мистецтво. ќголошенн¤ про проведенн¤ конкурсу було опубл≥коване в засобах масовоњ ≥нформац≥њ.
ƒержавна соц≥альна служба дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ плануЇ у червн≥ 2009 року провести спец≥ал≥зовану зм≥ну дл¤ д≥тей з функц≥ональними обмеженн¤ми в ƒѕ” ћƒ÷ «јртек».
” зазначен≥й зм≥н≥ можуть вз¤ти участь переможц≥ або лауреати обласного, районних та м≥ських творчих конкурс≥в, орган≥зованих центрами соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥
≤нформуЇмо, що 2009 роц≥ п≥д час проведенн¤ спец≥ал≥зованоњ зм≥ни дл¤ д≥тей з функц≥ональними обмеженн¤ми не передбачено участь супроводжуючих (психолог≥в, сурдоперекладач≥в та волонтер≥в).
“акож пов≥домл¤Їмо, що у 2009 роц≥ 50% пут≥вок в ћƒ÷ «јртек» дл¤ переможц≥в конкурс≥в творчост≥ будуть надаватись з 30%-20% оплатою батьк≥в або спонсор≥в.
ѕроф≥лактична акц≥¤ «≈хо»
«г≥дно перспективного плану роботи районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ з 1 березн¤ по 15 кв≥тн¤ 2009 року проводитьс¤ районна акц≥¤ «≈хо» по проф≥лактиц≥ негативних ¤вищ у дит¤чому та молод≥жному середовищ≥ (тютюнопал≥нн¤, алкогол≥зму, наркоман≥њ, ¬≤Ћ/—Ќ≤ƒ”, хвороб, що передаютьс¤ статевим шл¤хом). ƒо проведенн¤ проф≥лактичних заход≥в залучаютьс¤ медики, психологи, юристи, волонтери.
¬ рамках акц≥њ «≈хо» у проведенн≥ первинноњ проф≥лактики проходить психолог≥чне, соц≥ально-педагог≥чне, юридичне, соц≥ально-медичне, ≥нформац≥йне, групове та ≥ндив≥дуальне консультуванн¤ д≥тей, молод≥ та член≥в њх с≥мей, провод¤тьс¤ тематичн≥ групов≥ заходи: зан¤тт¤ в≥деолектор≥њв, «кругл≥ столи», прес-конференц≥њ, лекц≥йно-трен≥нгов≥ зан¤тт¤ тощо.
“ак в≥дпов≥дно до плану проведенн¤ районноњ проф≥лактичноњ акц≥њ «≈хо» передбачено проведенн¤:
Ћекц≥йно-тренгов≥ зан¤тт¤: «¬иб≥р Ї завжди», «јлкоголь: чи варто ризикувати…», «—кажи «Ќ≥» шк≥дливим звичкам».
Ѕес≥ди: « ур≥нн¤-шк≥длива звичка», «ѕроф≥лактика ¬≤Ћ/—Ќ≤ƒ” та хвороб, що передаютьс¤ статевим шл¤хом»
“рен≥нги: «“воњ права та обов’¤зки», ¬еденн¤ здорового способу житт¤», «як д≥¤ти в ситуац≥њ ризику», «ћоЇ майбутнЇ - в моњх руках»
Ћекц≥њ: ««доров’¤ та здоровий спос≥б житт¤»
јнкетуванн¤: «ўо ви знаЇте про негативн≥ звички»
¬≥деолектор≥й: «ѕравда про —Ќ≤ƒ», «ѕроф≥лактика негативних ¤вищ в молод≥жному середовищ≥», «ѕравда про наркотики»
—оц≥альне ≥нспектуванн¤ с≥мей, в т.ч. соц≥альне ≥нспектуванн¤ с≥мей в ¤ких проживаЇ умовно-засуджена молодь, неповнол≥тн≥.
онкурс малюнка: ««доров’¤ - найц≥нн≥ший скарб людини»
ћ–≤ѓ ƒ≤“≈… « ќЅћ≈∆≈Ќ»ћ» ‘≤«»„Ќ»ћ» ћќ∆Ћ»¬ќ—“яћ»
ћр≥њ обов’¤зково збуваютьс¤, ¤кими б нереальними вони не здавалис¤. √оловне в≥рити у њх зд≥йсненн¤. јдже: по в≥р≥ буде нам дано – ¤к гласить Ѕ≥бл≥¤. ѕ≥д гаслом «ћоњ мр≥њ» Ќовоград-¬олинським районним центром соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ були орган≥зован≥ ≥ проведен≥ заходи до ћ≥жнародного дн¤ ≥нвал≥д≥в, ¤кий в≥дзначаЇтьс¤ 3 грудн¤. Ќе так давно, у 1992 роц≥ √енаральна јсамбле¤ ќрган≥зац≥њ ќб’Їднаних Ќац≥й проголосила 3 грудн¤ ћ≥жнародним днем ≥нвал≥д≥в. ѕ≥зн≥ше јсамбле¤ закликала крањни в≥дзначати цей ƒень. ¬≥дзначенн¤ ж його у Ќовоград-¬олинському район≥ вже стало доброю традиц≥Їю, ¤ка к≥лька рок≥в посп≥ль даЇ можлив≥сть д≥т¤м з обмеженими ф≥зичними можливост¤ми зустр≥чатис¤, сп≥лкуватис¤, п≥дтримувати один одного ≥... мр≥¤ти.
« ц≥Їњ нагоди 3 грудн¤ в≥дбулас¤ зустр≥ч д≥тей зазначеноњ категор≥њ у малому зал≥ райдержадм≥н≥страц≥њ. «ал був заповнений д≥тьми, њх батьками ≥ гост¤ми, ¤к≥ не оминули цю дату своЇю увагою. ÷е зокрема: голова районноњ ради ¬≥ктор ¬асильович √ончарук, заступник голови райдержадм≥н≥страц≥њ ћикола ≤ванович √риценко, начальник в≥дд≥лу у справах с≥м’њ, молод≥ та спорту райдержадм≥н≥страц≥њ ќлекс≥й ¬алентинович Ѕармак, старша медична сестра м≥скрайонного “овариства „ервоного ’реста Ѕоревич ћар≥¤ ост¤нтин≥вна, представники районного центру соц≥альних служб дл¤ с≥м’њ, д≥тей та молод≥ на чол≥ з директором Ѕобровською Ћ≥л≥Їю ћихайл≥вною. ожен з них упродовж зустр≥ч≥ мав можлив≥сть сказати слова присутн≥м д≥т¤м ≥ њх батькам. «ах≥д проходив у дружн≥й атмосфер≥ взаЇмоповаги ≥ доброзичливост≥. “радиц≥йно, ¤к ≥ у попередн≥ роки лунав заклик: «ѕов≥р у себе ≥ в тебе пов≥р¤ть ≥нш≥!»
–озпочалас¤ зустр≥ч поетичними р¤дками:
оли здаЇтьс¤, жити неспомога,
оли здаЇтьс¤, б≥льше сил нема,
ѕовiр у себе, i тво¤ тривога
–озвiЇтьс¤, ¤к марево, сама...
ѕов≥р у себе, ти багато можеш,
Ќе опускай безсилоњ руки.
≤ сам собi найкраще допоможеш —
Ћиш тiльки спробуй сам себе знайти...
” заход≥ комб≥нувалис¤ поетичн≥, конкурсно-розважальн≥ ≥ чудов≥ п≥сенн≥ номери у виконанн≥ Ќоворока ирила, учн¤ ¬еликомолодьк≥вськоњ «ќЎ, «озул≥ ƒ≥ни, учениц≥ ¬еликогорбаш≥вськоњ «ќЎ та ¬алентини ѕодкаури, директора районного центру творчост≥ спорту та туризму учн≥вськоњ молод≥, ¤к≥ залюбки погодилис¤ таким чином прикрасити х≥д зустр≥ч≥. ƒ≥ти п≥дготували ≥ розпов≥ли в≥рш≥.
ўодо розважальноњ програми, то тут мали м≥сце ≥ загадки, ≥ ≥гри, ≥ конкурси компл≥мент≥в мамам... ульм≥нац≥Їю заходу стало те, ¤к д≥ти в≥дпустили в небо своњ мр≥њ. “ак-так, саме в небо! Ќаписавши на пап≥рц¤х мр≥њ, д≥ти прив’¤зали конверт до пов≥тр¤них кульок, ≥ в≥дпустили њх через в≥кно у в≥льний пол≥т... —в¤то в≥римо, що вони збудутьс¤, адже в це в≥р¤ть ≥ вони – хлопчики ≥ д≥вчатка, маленьк≥ ≥ старш≥, нањвн≥ ≥ серйозн≥ш≥...
” цьому ж зал≥ красувалас¤ виставка творчих роб≥т д≥тей з особливими потребами. –адували ≥ водночас дивували око малюнки, апл≥кац≥њ, вишивки, вироби з б≥серу, з дерева ≥, нав≥ть ѕетрик≥вський розпис на них. ƒивл¤чись на таку красу розум≥Їш, що й справд≥, ¤кщо людина в чомусь обмежена ф≥зично, то вона обов’¤зково чимось над≥лена духовно. Ћише велика ≥ добра дит¤ча душа здатна творити таку неземну красу.
ѕ≥дведено п≥дсумки конкурсу твор≥в ≥ творчих роб≥т на тему «ћоњ мр≥њ». ожна робота була оц≥нена ≥ в≥дзначена грамотою ≥ подарунком. јдже в них вкладено працю, старанн¤, часнину свого «я». р≥м цього д≥ти отримали солодк≥ гостинц≥ за спри¤нн¤ в≥дд≥лу у справах с≥м’њ, молод≥ та спорту –ƒј та книги в≥д “овариства „ервоного ’реста.
¬ажко було визначити переможц≥в, адже переможц≥ вони вс≥. ожен з них щодн¤ боретьс¤ ≥ перемагаЇ. ѕеремагаЇ хворобу, складн≥ обставини, в ¤ких знаходитьс¤ ≥ психолог≥чний дискомфорт... ≤ попри все, вони, ¤к ≥ вс≥ на земл≥, живуть, любл¤ть ≥ мр≥ють, мр≥ють, мр≥ють... —аме своњми мр≥¤ми вони под≥лилис¤ з нами. ѕрот¤гом тижн¤ до нас надходили твори цих д≥тей. ƒе¤к≥ - по-дит¤чому нањвн≥, а де¤к≥ - не по л≥тах серйозн≥. јле ус≥ так≥ щир≥. „итаючи кожен тв≥р, по т≥лу б≥гли мурашки ≥ здавалос¤: ось! оце переможець!!! јле наступн≥ твори н≥ в чому не поступалис¤. “аким чином дискус≥¤ щодо визначенн¤ переможц¤ точилас¤ довго. “а врешт≥ решт ус≥ з≥йшлис¤ на одн≥й думц≥. ≤ переможцем конкурсу твор≥в на тему «ћоњ мр≥њ» визначено ученицю ¬еликогорбаш≥вськоњ «ќЎ ≤-≤≤ ст.– «озулю ƒ≥ну. Ќад≥Їмось, що ви зрозум≥Їте наш виб≥р. ƒумаЇмо вс≥ погод¤тьс¤, що це робота переможц¤:
я живу на славн≥й земл≥, що маЇ назву ”крањна. я - украњнка ≥ цим ¤ пшаюсь.
ћоЇю маленькою батьк≥вщиною Ї село ћала √орбаша. “ут мен≥ батьки подарували житт¤. “кт ¤ живу донин≥. ћоЇ дитинство було щасливим, безхмарним.
јле одна мить - ≥ моЇ житт¤ затьмарилос¤, перетворилос¤ у суц≥льну чорну тунель, де нема н≥ сонц¤, н≥ радост≥, н≥ св≥тла. ” моЇ маленьке серденько, (1 р≥к 5 м≥с¤ц≥в) влет≥ла чорним птахом страшна хвороба. ≤ моЇю дом≥вкою на багато рок≥в стало онкогематолог≥чне в≥дд≥ленн¤ обласноњ л≥карн≥.
’оча ¤ була ще дуже маленькою та пам¤таю безк≥нечн≥ крапельниц≥, страшн≥ пункц≥њ ≥ мамин≥, сповнен≥ сл≥з, оч≥.
“а ¤ не скорилас¤. я боролас¤ за своЇ житт¤. я все пережила. ј тепер ¤ над≥юсь на Ѕога. ƒопоки людина живе на земл≥, вона не повинна втрачати над≥ю.
≤ наперек≥р злим хворобам - ¤ мр≥ю ще з дитинства бути л≥карем. ћр≥ю допомагати ≥ншим перемагати хвороби. я поставила соб≥ мету ≥ мр≥ю њњ дос¤гти. ћоњ здобутки залежать в≥д моЇњ прац≥. Ќе розраховую, що хтось забезпечить мене ус≥м готовим. –озвиваю своњ сильн≥ сторони, а слабк≥ п≥дт¤гую до сильних. ћаю своЇ кредо в житт≥: "–оби люд¤м добро".
Ћ≥кар. Ћюдина у б≥лому халат≥. „и можна у¤вити без нењ наше житт¤? ¬она приймаЇ на своњ руки новонародженого, до нењ посп≥шаЇмо сам≥ чи з дитиною, коли щось болить, њњ просимо захистити в≥д недуги, подарувати здоров¤, а то ≥ вр¤тувати житт¤.
¬еликий вчений ћ≥шель ћонтень писав: "«доров¤ - це дорогоц≥нн≥сть, задл¤ ¤коњ варто не шкодувати часу, сил, прац≥, оск≥льки житт¤ без нього стаЇ нестерпним ≥ принизливим". “ож не шкодуючи сили, прац≥, часу вартували вдень ≥ вноч≥ л≥кар≥ за покликанн¤м - „мут Ћюдмила ќлег≥вна, ¬ишп≥нська ¬алентина ћихайл≥вна л≥куючи мене, даруючи житт¤ заново, всел¤ли над≥ю на краще, п≥дтримували у т¤жку хвилину.
я мр≥ю бути схожою на них.
¬с≥м знедоленим, скривдженим на земл≥ побажаю: "”в≥руйте, що ви потр≥бн≥ св≥тов≥, а св≥т - вам. ћоже, колись св≥т зц≥литьс¤ завд¤ки слабким".
ћабуть, п≥сл¤ таких сл≥в ≥нш≥ вже зайв≥... јле продовжу. ’оча словами описати важко оч≥ дитини, ¤ка в≥дпускаЇ кульку в небо ≥ св¤то в≥рить у свою мр≥ю, так само важко передати почутт¤, ¤к≥ охоплюють, коли бачиш, ¤к по дит¤чих щоках б≥жать сльози, адже в цей час сп≥вають п≥сню про маму... ¬ажко... ¬ так≥ мит≥ розум≥Їш ¤к багато маЇш у житт≥, але не ц≥нуЇш цього, хоча повинен. ƒавайте щодн¤ говорити один одному добр≥ слова, посм≥хатис¤, зд≥йснювати мр≥њ ближнього ≥ рад≥ти життю. јдже ми щаслив≥. ¬арто лише це усв≥домити. ≤ пам’¤тайте: мр≥њ зд≥йснюютьс¤!!!
ѕров≥дний спец≥ал≥ст
районного центру ———ƒћ —авицька ё.¬.